Tik be žudynių!

Būna, kad vaikams baisiai knieti žaist kompiuterinius žaidimus. Net dreba kaip nori bent akies krašteliu pamatyt, kas ten draugo telefone ar planšetėj. Ypač, jeigu mamos jiem tuos žaidimus visaip riboja ir draudžia. Nes ten gi žiaurumai ir agresija. Pasitaiko, kad mamos nuomonę būna susidariusios labiau iš nuogirdų negu iš patirties. Tai štai jums ir prašom – trys patys gražiausi ir konstruktyviausi žaidimai, kuriuos rekomenduoju pabandyti, kad ta nuomonė pasikeistų. Visai be baisybių ir žudynių visokių.

Visi mūsų išbandyti (sakydama “mūsų“, turiu omeny ne tik vaikį, bet ir save) ir tinkami net visai mažuliams, bet nenuobodūs ir paaugusiems.

Inventioneers

Platformos: Nintendo Switch, Android, Microsoft Windows, Linux, macOS, Mac OS.

Kūrėjas: Filimundus.

Išleidimo metai: 2015.

Žanras: galvosūkiai, žaidimo “fizikos“ smėlio dėžė (kitaip sakant – laisva kūryba žaidimo taisyklių rėmuose).

Žaidimas leidžia konstruoti įvairias dinamines struktūras iš stacionarių ir judančių detalių. Visos detalės paklūsta tam tikriems fizikos dėsniams – kamuolys rieda į nuokalnę, balionas skrenda pavėjui, medis dega, mašinėlės važiuoja, žirklėmis galima nukirpti virves laikančias svarmenis, kurie krenta, nusveria svarstykles, skriemuliai kelia krovinius ir t.t. Ir viskas pavaizduota linksmais gerai nupaišytais piešiniais.

Galima spręsti užduočių serijas (pirmos trys nemokamos), arba žaisti laisvai. Galvosūkiai sudėlioti pagal sudėtingumą. Pirmi lengvučiai, įveiks net darželinukas, paskutiniai sudėtingesni. Prisipažinsiu, kad vieno niekaip nesugebėjau įveikt, teko ieškot sprendimo internetuose.

Iš visų čia surašytų žaidimų šitas ko gero labiausiai edukacinis. Nors tokių labai nemėgstam, nes dažniausiai būna nuobodūs iki pažaliavimo.


Samorost 3

Platformos: Windows, Mac OS.

Kūrėjas: Amanita Design.

Išleidimo metai: 2016

Žanras: nuotykinis galvosūkių žaidimas.

Iš karto pasakysiu – čia mano favoritas. Nes jo atmosfera nepakartojama. Vaizdai, garso takelis, įtraukianti stebuklinė istorija, neskubrus žaidimo tempas – viską sudėjus gaunasi nepakartojamas rezultatas.

Istorija prasideda, kai prie mažyčio nykštuko namų iš dangaus nukrenta stebuklinga dūdelė. Nykštukas nusprendžia išsiaiškinti iš kur ji atsirado. Taip prasideda jo kelionė po kosmosą, kuriame skrieja milžiniški kelmai ir tuščiaviduriai asteroidai, kuriuose gyvena vabalai, kurių antenomis galima groti ir taip atrakinti paslėptus lobius… O tuo tarpu piktasis burtininkas bando užvaldyti pasaulį. Painu? Truputį. Bet labai įdomu.

Sėkmingai žaisti galės net nemokantys skaityti. Visa informacija pateikiama paveikslėliais. Tai visai nereiškia, kad užduotys bus primityvios – anaiptol. Prireiks ne tik išradingumo ir loginio mąstymo, bet ir muzikinės klausos.

Ir dar truputį vaizdų:

Beje, reikia pasakyt, kad verti dėmesio ir pirmieji Samorost’ai. Tik jų apimtis gerokai mažesnė, o ir grafika nebeatitinka šiandieninių lūkesčių, todėl rekomenduoju pradėt nuo trečiojo, o tada pasižiūrėt ir jo pirmtakus.


Stardew Valley

Platformos: Nintendo Switch, Android, PlayStation 4, Linux, Xbox One, iOS, Mac OS, Microsoft Windows, PlayStation Vita

Kūrėjai: Eric Barone, Sickhead Games.

Išleidimo metai: 2016

Žanras: ekonominė strategija, vaidmenų žaidimas.

Žaidimas prasideda, kai veikėjas (arba veikėja – pradedant žaisti pasirinksite ne tik lytį, bet ir išvaizdą), pavargęs nuo miesto išsikrausto gyventi į kaimą ir imasi atkurti senelio sodybą.

Kaimelis pilnas gyventojų, su kuriais galima bendrauti ir kurti ryšius, jie ateina į pagalbą patarimais ir paslaugomis, švenčia bendruomenės šventes, džiaugiasi gavę dovanų ir pan. (Žaidimas palaiko anglų, rusų, vokiečių ir kitas kalbas. Lietuvių, deja, ne). Artimai susidraugavus galima net pasipiršti, susituokti ir susilaukti vaikiuko. Žodžiu, viskas kaip gyvenime. Na, neskaitant visokių fantastinių padarų, kurie šen bei ten šmirinėja ir to, kad netyčia ką nors supykdžius, visada galima išsipirkti dovanomis.

Vos įsikūrus laikas griebtis darbų – darže prie namų galima auginti vaismedžius ir daržoves, užsiimti gyvulininkyste, vandens telkiniuose – žvejoti, miške – nusikirsti medžių ir prisiskaldyti akmens statyboms, grybauti ir rinkti laukinius augalus, o netoliese esančiose kasyklose – išsikasti įvairiausių naudingųjų iškasenų.

Kasyklos ir stebuklingas miškas yra vietos, kur teks ir susikauti. Bet pažadu, kad nebus baisu – straksintys želė burbulai ar skraidantys juoduliukai labiau juokina negu gasdina. Žmonės tarpusavy kartais pykstasi, bet niekada nesikauna. Beje, ūkio gyvūliukai žaidime irgi negali būti skerdžiami – vištos deda kiaušinius, karvutės duoda pieno, o paršiukai ieško trumų. Taigi, idilės niekas negadina.

Nebent toks vienas godus ponas, kuris kaimelyje pastatė prekybos centrą ir bando užgožti vietinius verslus. Apie jį ir sukasi istorijos konfliktas, o žaidėjui tenks apsispręsti ką palaikyti – kaimelio bendruomenę ar piktąjį verslininką.

Stardew Valley pritaikytas žaisti tinkle – galima žaisti bendradarbiaujant su draugais.


Sudėliojau šituos žaidimus tokia tvarka, kokia vaikis juos žaidė. Pirmasis pakliuvo į rankas anksčiausiai, antras – vėliau, o trečiajį vis dar žaidžia iki šiol. (Dabar, kai rašau, vaikiui 11). Bet tvarka visgi labiau atsitiktinė negu logiška. Siūlau verčiau rinktis pagal tai, kas užkabina.

Šiam kartui tiek. Jeigu atrasim ką nors naujo smgaus ir atitinkančio taikumo kriterijų – būtinai papildysim.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Blogą talpina WordPress.com. | Sukūrė: Anders Noren

Aukštyn ↑

Create your website with WordPress.com
Pradėkite
%d bloggers like this: